- Katılım
- 19 Aralık 2020
- Mesajlar
- 2,055
- Tepkime puanı
- 7,159
- Konum
- Türkiye
- İlgi Alanlarınız
- ham radio
- Cinsiyet
-
- Erkek
Random.Range; alt ve üst sınır olarak belirtilen 2 değer arasında rastgele bir sayı oluşturmayı sağlar. Üretilecek sayının int veya float türünde olacağı belirlenebilir.
Float türünde oluşturmak için; (-10.0f,10.0f) şeklinde kullanılması gerekir.
Integer türünde oluşturmak için; (-10,10) şeklinde kullanılması gerekir.
Örnek;
Bu örnek hazırlanırken, Unity hub üzerinden bir proje açıp RandomRangeExample adında bir c# script dosyası oluşturuldu.
Float türünde oluşturmak için; (-10.0f,10.0f) şeklinde kullanılması gerekir.
Integer türünde oluşturmak için; (-10,10) şeklinde kullanılması gerekir.
Örnek;
C#:
using UnityEngine;
public class RandomRangeExample : MonoBehaviour
{
public int randomInt;
public float randomFloat;
void Start()
{
randomInt = Random.Range(-10,10);
randomFloat = Random.Range(-10.0f,10.0f);
Debug.Log("Üretilen int değer: "+ randomInt + " Üretilen float değer: "+ randomFloat);
}
}
Bu örnek hazırlanırken, Unity hub üzerinden bir proje açıp RandomRangeExample adında bir c# script dosyası oluşturuldu.